Du behøver ikke sende et katalog på 100 sider!
Hvad vil du have dem til at gøre, efter de har læst din direct mail?
Ligesom med al anden markedsføring, så er det essentielt at overveje, hvad du gerne vil have din modtager til at gøre, når de har læst din direct mail. Skal de ringe til dig, bestille en demo, besøge jer på en messe, få tilsendt farveprøver eller booke et besøg af en kørende sælger? At opfordre til en helt konkret handling øger chancen for, at modtagerne rent faktisk gør det, du ønsker.
Hvis kunderejsen til jeres produkt er lang og præget af overvejelser, så er det en rigtig god ide at ”opfinde” et eller flere bløde eller uforpligtende touch points på rejsen frem mod købet såsom en times uforpligtende rådgivning, en gratis demo eller et tidsbegrænset tilbud på jeres produkt. Måske ønsker du, at modtagerne skal udføre alle de ovennævnte handlinger? Her skal I spørge jer selv om, hvad der er mest realistisk, at en kommende kunde gør netop på dette stadie af kunderejsen. Er kunden med andre ord klar til at booke en times gratis rådgivning, eller er der et andet touch point, som vil det vil være mere hensigtsmæssigt, at kunden udfører først? Det kan f.eks. være at downloade en guide på jeres hjemmeside eller bestille en gratis demo.
Målretningen er ligetil!
Sådan planlægger du en direct mail kampagne
Til grafisk opsætning, indhentning af modtagerlister og koordinering med trykkeriet og Post Danmark skal du typisk beregne 6 uger. Planlægningen består i store træk af følgende.
- Briefing af grafiker og evt. tekstforfatter
- Korrektur og godkendelse af layout
- Indhentning af modtagerlister
- Koordinering med trykkeri
- Kuvertgodkendelse hos Post Danmark
- Varsling af forsendelse hos Post Danmark
- Indlevering af materiale hos Post Danmark
Derfor er Direct mail et af de medier, som kræver lidt mere planlægning. Bemærk, at Post Danmark skal varsles forud for selve indleveringen af dine forsendelser. Himmelblaa kommunikation kan designe og koordinere alt, hvad I skal bruge for at køre en succesfuld kampagne med direct mails fra design af konvolut og indhold til koordinering med Post Danmark.
Vil du sende en direct mail?
Himmelblaa tilbyder at varetage jeres komplette direct mail kampagne. Himmelblaa er dermed ansvarlig for grafisk opsætning, indhentning af modtagerlister, kuvertgodkendelse hos Post Danmark og overholdelse af de øvrige deadlines i forløbet.
Bemærk, at Post Nord tilbyder en introduktionsrabat på 15% til kunder, som ikke har benyttet direct mail indenfor de seneste 18 måneder. Læs mere hos Post Nord.
Få 15 min. uforpligtende sparring om din direct mail kampagne
Ring eller skriv til Gösta
Tlf. 3055 9970
[email protected]