Re-targeting annoncering er både billigt og effektivt. Med en Facebook Pixel eller et LinkedIn Insight Tag kan du målrette annoncer til personer, som har besøgt din hjemmeside og dermed er godt på vej ud på kunderejsen i din virksomhed.
Men udnytter din virksomhed muligheden for helt automatisk at følge op på jeres leads? Re-targeting annoncering er, for rigtig mange virksomheder, den billigste form for annoncering, og derfor er det rigtig ærgerligt (og dyrt) at undlade at bruge det lille stykke kode på jeres hjemmeside.
Hvad kræver det at køre re-targeting annoncering?
Re-targeting i tre simple steps
- Installér pixel på hjemmesiden
- Opret målgruppe på Facebook/LinkedIn
- Opsæt re-targeting annoncer
Et besøg på jeres hjemmeside er en god indikator for, at personen er interesseret i jeres produkt, og det bør du udnytte!
3 Strategier til re-targeting annoncering
Indholdet i dine annoncer afhænger altid af din målgruppe og dit produkt. Strategierne bag re-targeting annoncering kan derimod ofte bruges på tværs af brancher.
Kundeanbefalinger
En re-targeting annonce er dog et godt sted at underbygge det budskab, som din kunde blev eksponeret for sidste gang, du fangede hans eller hendes opmærksomhed. Hvis kunden har læst en traditionel produkttekst på din hjemmeside, så kan du for eksempel underbygge dine påstande med udtalelser fra dine kunder. Hvis kunden er i tvivl, om produktet virkelig lever op til det, som du lover i produktteksten, er det ofte effektivt og tillidsvækkende at lade andre tale for dig – og kan du henvise til flere positive anmeldelser, så er det kun et plus!
En re-targeting annonce er dog et godt sted at underbygge det budskab, som din kunde blev eksponeret for sidste gang, du fangede hans eller hendes opmærksomhed. Hvis kunden har læst en traditionel produkttekst på din hjemmeside, så kan du for eksempel underbygge dine påstande med udtalelser fra dine kunder. Hvis kunden er i tvivl, om produktet virkelig lever op til det, som du lover i produktteksten, er det ofte effektivt og tillidsvækkende at lade andre tale for dig – og kan du henvise til flere positive anmeldelser, så er det kun et plus!