fbpx

Udnytter du den billigste og mest effektive form for markedsføring?

8. september 2020

Re-targeting annoncering er både billigt og effektivt. Med en Facebook Pixel eller et LinkedIn Insight Tag kan du målrette annoncer til personer, som har besøgt din hjemmeside og dermed er godt på vej ud på kunderejsen i din virksomhed.

Men udnytter din virksomhed muligheden for helt automatisk at følge op på jeres leads? Re-targeting annoncering er, for rigtig mange virksomheder, den billigste form for annoncering, og derfor er det rigtig ærgerligt (og dyrt) at undlade at bruge det lille stykke kode på jeres hjemmeside. 

Hvad kræver det at køre re-targeting annoncering?

At køre re-targeting annoncering er ganske simpelt. Et lille stykke kode (den såkaldte Facebook Pixel eller et LinkedIn Insight Tag) installeres på jeres hjemmeside. Herefter kan I opsamle de forskellige leads i en målgruppe på henholdsvis LinkedIn og Facebook. Nu kan I målrette en annonce til denne specifikke målgruppe.

Re-targeting i tre simple steps

  • Installér pixel på hjemmesiden
  • Opret målgruppe på Facebook/LinkedIn
  • Opsæt re-targeting annoncer

Et besøg på jeres hjemmeside er en god indikator for, at personen er interesseret i jeres produkt, og det bør du udnytte! 

3 Strategier til re-targeting annoncering

Indholdet i dine annoncer afhænger altid af din målgruppe og dit produkt. Strategierne bag re-targeting annoncering kan derimod ofte bruges på tværs af brancher.

Kundeanbefalinger

En re-targeting annonce er dog et godt sted at underbygge det budskab, som din kunde blev eksponeret for sidste gang, du fangede hans eller hendes opmærksomhed. Hvis kunden har læst en traditionel produkttekst på din hjemmeside, så kan du for eksempel underbygge dine påstande med udtalelser fra dine kunder. Hvis kunden er i tvivl, om produktet virkelig lever op til det, som du lover i produktteksten, er det ofte effektivt og tillidsvækkende at lade andre tale for dig – og kan du henvise til flere positive anmeldelser, så er det kun et plus!

En re-targeting annonce er dog et godt sted at underbygge det budskab, som din kunde blev eksponeret for sidste gang, du fangede hans eller hendes opmærksomhed. Hvis kunden har læst en traditionel produkttekst på din hjemmeside, så kan du for eksempel underbygge dine påstande med udtalelser fra dine kunder. Hvis kunden er i tvivl, om produktet virkelig lever op til det, som du lover i produktteksten, er det ofte effektivt og tillidsvækkende at lade andre tale for dig – og kan du henvise til flere positive anmeldelser, så er det kun et plus!

Fremhæv udbyttet

Vi fortsætter med scenariet, hvor en kunde har besøgt en produktside uden at købe dit produkt. Du ved dog, at de ikke kan leve uden en foodprocessor, så du følger op på kunden med en re-targeting annonce, hvor du fremhæver dit produkts udbytte. Det er med andre ord alt det kunden kan opnå ved at købe dit produkt. Måske kan han/hun nemt lave lækre salater, dadelkugler, falafler og hummus? Hvad end udbyttet er ved at købe dit produkt, så kan du med fordel minde kunden om dette i en re-targeting annonce.  

Den klassiske = køb nu

Måske er det slet ikke nødvendigt at bruge kundeanmeldelser eller at fremhæve produktets fordele for at få din målgruppe til at færdiggøre købet. I nogle tilfælde er det tilstrækkeligt blot at vise en annonce med det produkt, som vedkommende har besøgt på din hjemmeside eller webshop. Vores adfærd på nettet er flygtig, og der skal ikke meget til at afbryde os. Sandsynligheden for at din kunde blev afbrudt og glemte at bestille dit produkt er absolut til stede. Her kan du slippe god afsted med en klassisk re-targeting annonce med et billede af dit produkt og en knap, der opfordrer til køb. 

Har du brug for hjælp er du altid velkommen til at kontakte Himmelblaa

Helt kort: Hvad siger statistikken om re-targeting annoncering?

Sandsynligheden for at kunder klikker på dine re-targeting annoncer er 75% højere end ved almindelige annoncer. Desuden er det 70% mere sandsynligt, at vedkommende, som du rammer med en re-targeting, konverterer på din hjemmeside eller webshop. 

Re-targeting bliver nogle gange udsat for kritik, men ifølge en undersøgelse er det kun 11% af os der lader os irritere af annoncer, der ”forfølger” os. I den anden grøft har 30% af os ligefrem en positiv indstilling overfor de vedholdende annoncer, imens resten af os forholder os helt neutralt.  

B2B: Er den gode gamle direct mail død?

B2B: Er den gode gamle direct mail død?

Direct mails - Giver det stadig mening at sende direct mail - altså med posten? Ja! De giver stadig mening at sende direct mails, især i rigtig mange B2B-sammenhænge.   Opererer jeres virksomhed B2B, så er direct mails ofte et undervurderet medie. Imens vores...

read more
Skræmmer dit hjemmeside design 75% af de besøgende væk?

Skræmmer dit hjemmeside design 75% af de besøgende væk?

Folk bedømmer din virksomheds pålidelighed på baggrund af dit hjemmeside design. 75% af dine hjemmesidebesøgende bedømmer din virksomheds troværdighed på baggrund af hjemmesidens design. Så, vækker designet på din virksomheds hjemmeside tillid, eller skræmmer det 75%...

read more
Falder dine kunder fra, imens din hjemmeside loader?

Falder dine kunder fra, imens din hjemmeside loader?

Øv, en langsom hjemmeside! 39% dropper at besøge din hjemmeside, hvis den tager for lang tid om at loade. Hvor lang tid, vi taler om? 47% forventer at en hjemmeside loader på maksimalt to sekunder, og gennemsnitligt venter vi højst 5 sekunder på en hjemmeside.Helt...

read more