Tekstforfatning

Kliik! Klik!

Det var lyden af en ivrig kunde, der klikkede rundt på jeres hjemmeside.

Virksomhedens tekster afslører mere om jeres virksomhed, end I tror! Ord, sætninger og grammatik afkodes ikke kun ord for ord. Hvordan din virksomhed overordnet set fremstår på skrift, kan være afgørende for om kunden klikker “køb nu” eller på det lille røde kryds.

Har I ikke tid til at skrive tekster om jeres produkter, så kunderne ivrigt klikker rundt på jeres hjemmeside? Eller vil I outsource opgaven med at skrive tekster og bruge jeres dyrebare tid på noget andet?

Tekstforfatning er en disciplin, som både kan få mennesker til at krumme tæer og smelte hjerter, og det skal du udnytte i din forretning. Med input fra jer kan Himmelblaa skrive on-brand tekster til jeres hjemmeside med en tone-of-voice, som passer til jeres produktunivers og kunderejse.

Ih, jeg gad godt læse nogle hjemmesider!

Sagde ingen nogensinde. Nej, de vil se Netflix.

Hvad orker dine kunder egentlig at læse om efter en lang arbejdsdag? Avisen, vejrudsigten og en godnathistorie for deres børn. De færreste sidder ude på kanten af stolen, fordi de har lyst til at læse din hjemmeside fra A-Z. Forestil dig, at du på trods af de hårde odds alligevel kan få nogle ivrige læsere på din hjemmeside. Tiltaler tanken dig? Så læs med!

Kundernes udfordringer og problemer er din indgangsvinkel til dine kunders opmærksomhed

I Himmelblaa tror vi på, at dine kunder har nogle problemer, de skal have løst eller nogle drømme, de gerne vil indfri. Her kan vi hjælpe dig med at belyse dine kunders problemer og udfordringer samtidig med, at vi iscenesætter dit fantastiske produkt eller dine fantastiske ydelser som den oplagte løsning. Med andre ord, så er det ofte mere interessant at få inspiration til at indrette sit drømmekøkken end at læse specifikationer om køkkenelementer, fliser og armaturer.

Kend dine kunder – og deres inderste tanker

Vi tager udgangspunkt i din viden om kunderne. Det kan være dine 15 års erfaring med branchen og kundesegmentet eller det forudgående arbejde du har lavet for at lære din målgruppe at kende. Står du helt på bar bund, så hjælper vi gerne med at indsamle relevant viden og data om din målgruppe.

Det vigtigste er, at vi skriver nogle tekster, som dine kunder kan overkomme at læse, og som fanger deres opmærksomhed, fordi de synes, indholdet er relevant. Det er lysten, der driver værket, og her er vinkling og tekstens opbygning alfa og omega.

Hvad skal teksterne handle om?

De skal handle om det, der er vigtigt for dine kunder

Vi udfordrer dig til at se dit produkt med kundernes øjne. Det, du synes, er vigtigt, er ikke nødvendigvis det kunderne værdsætter mest ved dit produkt. Lad os sige, at du er murer og at din mørtel indeholder en helt speciel sammensætning af sand. Dét vil du gerne fortælle om! Sandet, altså. Her stopper vi dig, for sandsynligvis er dine kunder mere interesserede i, hvad de opnår ved at vælge din mørtel. F.eks. at fugerne er vedligeholdelsesfri og at de aldrig skal booke en murer til at skrabe fugen ud og erstatte den med en ny.

Er du ekspert eller specialist indenfor dit område?

Nej, tænker du måske. Men stop lige engang. Havde du ikke arbejdet med [indsæt dit arbejdsområde] i mange år? Så har du helt sikkert værdifuld viden, som du imponerer kunderne med til daglig, som du også kan imponere dine kunder med på din hjemmeside. Her er sandsynligvis stof nok til de første 10 artikler eller blogindlæg.

I artikler og blogindlæg er det ofte kundens udfordring, der er i centrum efterfulgt af et løsningsforslag, som iscenesætter dit produkt. At bruge blogindlæg og artikler er også en effektiv måde at stedfæste dig eller din virksomhed som specialist indenfor jeres område. Som bekendt søger vi rigtig ofte på vores problem på Google fremfor på løsningen, som vi ofte ikke kender endnu. Har vi hovedpine, så søger vi på hovedpine og håber, at nogen har et forslag til, hvordan vi lindrer smerterne.

Ønsker du flere modtagere til dit nyhedsbrev?

Hvad får kunderne ud af at læse dit nyhedsbrev? Det skal fremgå knivskarpt ved siden af tilmeldingsfeltet, så de får lyst til at tilmelde sig og ikke bliver skuffede, når de modtager dine e-mails. Du kan hjælpe kundens beslutning om at tilmelde sig lidt på vej ved at give en gave straks efter tilmelding f.eks. i form af en whitepaper eller en e-bog.

Med en whitepaper om en af dine kunders centrale udfordringer eller interesser kan du fange opmærksomheden hos potentielle modtagere. Inspirerende og lærerigt indhold går som varmt brød, og mange vil gerne give deres e-mailadresse i bytte. På denne måde kan du opbygge en modtagerliste til dit nyhedsbrev med relevante kundeemner. Uanset, om du allerede har en liste med 5000 modtagere eller ej, så har du sandsynligvis brug for løbende at tilføje nye leads til din modtagerliste.

Hvad kan vi hjælpe dig med at skrive?

 

Tekster til hjemmeside

Det kan være tekster om din virksomhed, produkttekster eller andet indhold, som skal ligge på din hjemmeside såsom cases eller forskningsbaseret indhold, som understøtter effekten af dit produkt.

Whitepapers (Lead Magnet)

Freebie, whitepaper eller lead magnet. Kært barn har mange navne. Et dokument, som hjælper dine kunder med et problem eller en udfordring er ofte populært at give i bytte for dine kunders e-mailadresser.

Blogindlæg & artikler

Artikler eller blogindlæg er en god måde at fortælle, hvordan dine produkter løser dine kunders udfordringer og samtidig stedfæste din position som specialist indenfor området.

Nu hvor vi taler om relevante og lækre tekster…

Har I så en hurtig hjemmeside, som jeres kunder hurtigt kan gå ind – Uden at skulle vente på at siden loader? Det kan vi også hjælpe med.