Flotte hjemmesider hænger ikke på træerne
Det er subjektivt, om et hjemmesidedesign er flot. Derfor tager vi udgangspunkt i jeres virksomheds visuelle identitet og jeres kunders præferencer for at skabe et design, som både ser professionelt ud, og som tiltaler netop jeres kunder.
Får I det fulde udbytte af jeres hjemmeside? Få svaret med Himmelblaas tjekliste, som du kan gennemgå på 15 min.
Ønsker I flere salg i jeres forretning?
Hvor mange af dem, som besøger jeres hjemmeside, bliver til betalende kunder? Hvis under 5% af jeres besøgende bliver til kunder i jeres forretning, så er der sandsynligvis plads til forbedringer på jeres hjemmeside. I så fald er det altid en rigtig god ide at få undersøgt om jeres hjemmeside:
1) Lever op til Googles krav for at blive vist først i søgeresultaterne. Det er én af de ting, som man ikke kan se med det blotte øje, når man bruger hjemmesiden, men som kan betyde rigtig meget for jeres placering på Google. Vi hjælper gerne med at undersøge, om jeres hjemmeside lever op til Googles specifikationer.
2) Er brugervenlig og opbygget med en logisk og easy-to-use navigation. I kender sikkert jeres hjemmeside som jeres egen bukselomme, men hvordan er brugervenligheden for personer, som aldrig har besøgt siden før. Bliver de guidet henimod dét, som I gerne vil have dem til at gøre f.eks. at bede om et tilbud?
3) Fremstår indbydende og ikke mindst professionel. At jeres hjemmeside giver et professionelt indtryk af jeres virksomhed er afgørende for, om nye besøgende betragter jeres hjemmeside og eventuelt webshop som troværdig, og som et sted, hvor de tør indtaste deres kreditkortoplysninger.
Et unikt design til jeres hjemmeside
Forud for arbejdet med jeres hjemmeside er det en stor fordel at lave nogle retningslinjer for, hvordan jeres virksomheds skal fremstå rent visuelt i form af en visuel identitet og en designguide. Denne er en værdifuld rettesnor for at der er en rød tråd i hele jeres markedsføring. Det er et stærkt virkemiddel, når det gælder om at præsentere jeres virksomhed på en professionel og tillidsfuld måde og ikke mindst skabe genkendelighed, uanset hvilken platform jeres potentielle kunder møder jer på.
Et flot hjemmesidedesign
er ikke nok!
Teknisk SEO – Lev op til Googles tekniske krav
- Hastighedsoptimering (Load Time)
- Komprimering af billeder & indhold
- Re-direct af døde links (404 sider)
- Mobilvenligt design (responsiv)
- SSL (https foran domænet) også kendt som den lille hængelås
- txt og noindex
- Brug af Google Tag Manager
Hvor ofte skal man have en ny hjemmeside?
Hvis jeres hjemmeside ikke har været set efter i sømmene indenfor de sidste 2 år, så anbefaler vi som tommelfingerregel, at I får undersøgt, om den lever op til de tre ovenstående retningslinjer. En anden god indikator for jeres hjemmesides performance er den såkaldte Bounce Rate (afvisningsprocent). Denne viser, hvor mange der kun besøger én side på jeres hjemmeside og kan aflæses i Google Analytics. Er bounce raten for høj, eller får I for få besøgende, så er der plads til forbedringer.
Ny hjemmeside i WordPress med webshop i WooCommerce eller Shopify?
Himmelblaa Kommunikation laver hjemmesider i WordPress, eventuelt med en webshop i WooCommerce, eller en komplet webshopløsning i Shopify. I Himmenblaa Kommunikation kombinerer vi flotte, brugervenlige designs med teknisk SEO, hvor vi tager højde for Googles krav og retningslinjer, som er nødvendige at følge for at blive vist på den første side af Googles søgeresultater.
Er I i tvivl om jeres hjemmeside er brugervenlig, lever op til kravene fra Google, eller er I utilfredse med salgsresultaterne? Få 30 min. uforpligtende sparring om jeres hjemmeside her!
Kort om WordPress
Wordpres er et open-source system til at bygge hjemmesider i for både store og små virksomheder.
Kort om WooCommerce
WooCommerce er et plug in til WordPress, hvori man kan bygge en webshop, som er tilknyttet virksomhedens hjemmeside i WordPress.
Kort om Shopify
Shopify er et brugervenligt system til at designe og opsætte en hjemmeside med en tilhørende webshop.