Hov, poster du noget på Facebook i dag?
Hvad kan man bruge sociale medier til?
Branding & Salg
Hvad I skal poste på sociale medier kommer an på, hvad jeres potentielle kunder 1) interesserer sig for og 2) har brug for. Sælger I tøj, kan det være inspiration om mode og skønhed, men sælger I hobbyartikler kan det være guider til forskellige hobbyprojekter. For at skabe synergi mellem jeres strategi på sociale medier og jeres forretning er det afgørende, at dét I poster, er relateret til de produkter, I sælger.
Employer Branding
Bruger I sociale medier til Employer Branding, hvor I ønsker at tiltrække opmærksomhed fra personer, som er potentielle ansatte i jeres virksomhed, kan det derimod være relevant at vise gode stunder med jeres medarbejdere. Både fra arbejdet og, når I holder pause.
Hvor ofte skal man poste på sociale medier?
Det er ingen regler for, hvor ofte I skal poste på jeres sociale medier, men det er vigtigt at forstå, hvordan jeres forudgående opslag påvirker algoritmen. At skabe opslag, som jeres følgere vil brug tid på og interagere med ved at like, kommentere eller dele er et afgørende signal til Facebook om, at indholdet er godt og at det er værd at vise til flere personer. På denne måde kan rækkevidden og interaktionsraten for ét opslag påvirke rækkevidden og interaktionsraten for jeres næste opslag. Når jeres opslag bliver vist til flere personer, bliver I helt automatisk synlige for nye potentielle følgere.
Hvordan får man likes på Facebook?
Facebook stiller data til rådighed og jeres performance, og det er enormt givende at se på, hvilke opslag der havde god interaktion og høj rækkevidde af de opslag, I allerede har lavet. Dette er en god indikator for, hvad jeres følgere kan lide. Foruden at tage højde for, hvad jeres følgere kan lide, så er det vigtigt at se på hvilke opslag, der kan understøtte jeres forretning, hvis I ønsker at bruge sociale medier til branding og salg. For at opnå dette mål er det vigtigt at lave opslag, som er relateret til jeres produkter eller serviceydelser. Indenfor mange brancher er det meget populært at stille inspiration og forskellige guider til rådighed, men det afhænger af jeres produkt/serviceydelse.
Likes i sig selv skaber ingen reel værdi ud over, at de kan bidrage til at booste algoritmen. Foruden at bruge den statistik, som Facebook stiller til rådighed, er det også værdifuldt at tracke, hvor meget trafik og hvor meget salg der genereres via jeres aktiviteter på sociale medier. På denne måde kan I altid sammenholde jeres indsats med de resultater, I får ud af det.
Nu hvor vi taler om sociale medier og om at give et godt indtryk…
Har I så et professionelt og strømlinet design på tværs af alle jeres platforme? Det kan vi også hjælpe med.