fbpx

Markedsføringsstrategi

Din plan til succes

En markedsføringsstrategi er meget mere end et flot logo og et genialt slogan. En markedsføringsstrategi består ofte af en visuel identitet, valg af kanaler, budskaber og målgruppe. Når du har en strategi for din markedsføring, sikrer du, at du får mest muligt ud af dit marketingbudget. Sporadisk markedsføring giver sporadiske og uregelmæssige resultater.

Hvor skal man starte?

En god markedsføringsstrategi kan starte med et flot logo og et originalt slogan, men en markedsføringsstrategi er meget mere end det. I Himmelblaa sørger vi for, at du får en grundig analyse af din virksomheds situation, så vi helt præcis ved, hvad jeres markedsføring skal indeholde, og hvad vi skal starte med. På denne side vil du få et indblik i, hvordan vi i Himmelblaa arbejder for at skabe de bedst mulige resultater indenfor dit budget.

Ønsker du kontakt med nye kunder, uden kold kanvas?

Vil du have potentielle kunder, der ringer til dig og besøger din hjemmeside, som du aldrig har været i kontakt med før? Så skal du benytte dig af det som på moderne dansk kaldes for Inbound Marketing. Det er med andre ord den kolde kanvas’ moderne fætter. Her positionerer vi jeres virksomhed som ekspert indenfor jeres område for at tiltrække potentielle kunder.  At vise at I forstår jeres kunders udfordringer er afgørende for, om I får succes med Inbound Marketing. Ikke mindst skal I vise, at I mestrer at løse dem.

For at finde ind til kernen af jeres kunders udfordringer, tager vi et indledende møde med jer, fordi I kender jeres kunder bedst! For at demonstrere sin ekspertise bruges ofte platforme såsom e-mail marketing, tekster på hjemmeside eller blog og en strategi for jeres sociale medier. Sociale medier og blogs er ikke kun for 16-årige, der deler billeder af deres mad!  Desuden kan man kalde sin blog, præcis det man vil f.eks. Vidensforum for [indsæt dit ekspertområde].

Undervurderer du Direct Mails?

Opererer jeres virksomhed B2B, så er direct mails ofte et undervurderet medie. Imens vores forskellige virtuelle indbakker flyder over med e-mails, så er virksomhedernes fysiske postkasser ude ved vejen et overset touch point. Hér drukner jeres post ikke blandt ligegyldige spam-mails, pågående salgsmails og en vildfaren pop-up. 

Det er vigtigt at pointere, at du ikke behøver at sende et 100 sider langt katalog, når du sender en direct mail. I Himmelblaa har vi gode erfaringer med at sende direct mails med blot et brev der kort forklarer, hvem I er, og en flyer eller 4-sidet brochure med jeres produkter.

Kan du kort redegøre for, hvordan du kan løse en af kundens udfordringer, og hvilke fordele der er ved at handle hos dig, så høster du nemme point med direct mails!

Hvor går kunderejsen hen?

 

Ofte skal jeres kunder være i berøring med jeres virksomhed 6 gange eller mere før de tager en beslutning om at købe netop jeres produkt. Derfor er det en enorm fordel at skræddersy en kunderejse med flere forskellige touch points, som understøtter købsbeslutningen og afværger forskellige usikkerheder. Det er nemlig på kunderejsen, købsbeslutningen tager form. Kun 4% af alle salg gennemføres ved første såkaldte touch point, dvs. første gang en kunde er i berøring med jeres produkt eller virksomhed.

Et effektivt værktøj til at vise jeres kunder på vej på kunderejsen er e-mail marketing. Her kan du afværge dine kunders usikkerheder en for en. At få succes med e-mail marketing kræver en modtagerliste af potentielle kunder. En god måde at tiltrække potentielle kunder på er at tilbyde en e-bog om et emne, som både er knyttet til dine kunders udfordringer, og som samtidig iscenesætter dit produkt eller din virksomhed.

Klik herunder for at få 30 min. gratis sparring om jeres markedsføringsstrategi.

En markedsføringsstrategi består af:

Målgruppebeskrivelse

Visuel identitet

Kanaler, medier og platforme

Overordnede budskaber

Beskrivelse af kunderejse

Timing & budget

Nu hvor vi taler om marketingstrategi…

Har I så et professionelt og genkendeligt design på tværs af alle jeres platforme, som vækker tillid hos potentielle kunder? Det kan vi også hjælpe med.